Tuesday, October 17, 2006

همبستگی و حمایت بین المللی گسترده با جنبش آزادی زن در ایران(دوسلدورف آلمان







همبستگی و حمایت بین المللی گسترده با جنبش آزادی زن در ایران
سازمان آزادی زن در کنفرانس بین المللی در دوسلدورف، آلمان


روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه ۱۳ تا ۱۵ اکتبر یک کنفرانس بین المللی وسیع در دفاع از حقوق زنان در شهر دوسلدرف، آلمان به ابتکار شورای زنان مبارز برگزار شد۔ این هفتمین کنفرانسی است که این سازمان تاکنون برگزار کرده است۔ این کنفرانس با استقبالی وسیع روبرو شد۔ طی سه روز حدود ۵۰۰۰ نفر در این کنفرانس شرکت کردند۔ نسرین رمضانعلی ار طرف سازمان آزادی زن با سازماندهندگان کنفرانس از نزدیک همکاری داشت۔
روز جمعه به گشت و گذار به کشورهای مختلف اختصاص داشت۔ در این روز ۱۳۰۰ نفر در کنفرانس حضور داشتند۔ نمایندگانی از ۱۵ کشور در مورد وضعیت زنان در هر کشور سخنرانی کردند۔ نمایندگانی از کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه۔ سازمان آزادی زن بعنوان سخنگوی جنبش آزادی زن در ایران در این کنفرانس شرکت داشت۔ آذر ماجدی در مورد جنبش مقاومت زنان در ایران صحبت کرد۔ از نقش نسل جدید در به مصاف طلبیدن جمهوری اسلامی با کلیه قوانین، ارزشها و ایدئولوژی ارتجاعی اسلامی و از مبارزه علیه آپارتاید و حجاب اسلامی سخن گفت۔ سخنرانی آذر بارها با کف زدن های حاضرین قطع شد۔ آذر ماجدی در انتها شرکت کنندگان را به حمایت ار جنبش آزادی زن فراخواند و اعلام کرد که سازمان آزادی زن قطعنامه ای در محکومیت آپارتاید جنسی تهیه کرده است و قصد دارد تا ۸ مارس حمایت هزاران نفر را به آن جلب کند و یک جنبش وسیع در محکومیت آپارتاید جنسی براه اندازد۔ در همین هنگام نسرین رمضانعلی و شهلا خباز زاده با طوماری با طرح سمبلیک زنی که در حجاب اسیر است روی سن آمدند۔ آذر ماجدی از حاضرین خواست که حمایت خود را از این قطعنامه با کف زدن ابراز کنند و سپس این طومار را امضا کنند۔ این فراخوان آذر ماجدی با کف زدن های ممتد حاضرین مورد استقبال قرار گرفت۔ حین سخنرانی اسلاید شویی که توسط شهلا نوری تهیه شده بود از اعتراضات، مقاومت و درگیری زنان با جمهوری اسلامی نمایش داده شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت۔ در پایان دو نفر از برگزارکنندگان درخواست کردند که از سخنرانی آذر ماجدی و اسلاید شو در سفری که به هند برای شرکت در کنفرانسی دارند استفاده کنند۔ طی سه روز کنفرانس صدها نفر طومار سازمان آزادی زن در محکومیت آپارتاید جنسی را امضا کردند۔

روز شنبه به کارگاه ها در مورد مسائل مختلف اختصاص داشت۔ در این روز مینا احدی، از طرف کمیته علیه سنگسار، ابتدا در سالن عمومی کارگاه خود در مورد وضعیت زنان و اسلام سیاسی را معرفی کرد و سپس در کارگاه در این زمینه سخنرانی کرد و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ گفت۔ سخنان مینا احدی بارها با کف زدن های شرکت کنندگان در کارگاه قطع شد۔ این جلسه با استقبال بسیاری روبرو شد۔

نسرین رمضانعلی در کارگاه خاورمیانه در آتش شرکت داشت۔ نسرین رمضانعلی در مورد سیاست های دو قطب تروریستی و نقش جبهه سوم صحبت کرد۔ سخنان نسرین بویژه در مورد جبهه سوم با استقبال بسیار روبرو شد۔ نسرین رمضانعلی مفاد بیانیه جبهه سوم را بعتوان قطعنامه ای در این جلسه قرائت کرد و به تائید شرکت کنندگان رساند۔

روز یکشنبه به گزارش مسئولین پانل های مختلف اختصاص داشت که مینا احدی گزارشی به حضار ارائه داد۔ در این روز ۱۷۰۰ نفر در کنفرانس شرکت داشتند۔ مینا احدی همچنین قطعنامه ای در محکومیت سنگسار را به تصویب حضار رساند۔ وی همچنین بار دیگر قطعنامه محکومیت آپارتاید جنسی را به اطلاع حضار رساند که به تائید حضار رسید۔ نسرین رمضانعلی قطعنامه دفاع از جبهه سوم را به اطلاع حاضرین رساند که با استقبال گرم و گسترده حاضرین روبرو شد۔ این قطعنامه با کف زدن های ممتد به تصویب حاضرین رسید۔


طی این سه روز صدها نفر از میز اطلاعاتی سازمان آزادی زن و کمیته علیه سنگسار دیدن کردند و با فعالین سازمان آزادی زن، شهلا خباززاده، سهیلا خسروی، رابعه آستا، میترا زینال، شیرین حسینی، اعظم زندی، علی مرادی، نیاز قائدی، حسن آقایاری، ژیلا هرجابی صحبت کردند۔ بازدید کنندگان با علاقه و کنجکاوی بسیار در مورد وضعیت زنان و جنبش آزادی زن و سازمان آزادی زن سوال میکردند۔ صدها نفر طومار محکومیت آپارتاید جنسی را امضا کردند۔ مقادیری نیز کمک مالی جمع شد۔ رادیو فردا طی مصاحبه هایی با آذر ماجدی و مینا احدی - و تلویزیون انترناسیونال و برای آزادی زن طی گفتگو با نسرین رمضانعلی، مینا احدی و آذر ماجدی گزارش این کنفرانس را وسیعا منعکس کردند.

سازمان آزادی زن با افتخار اعلام میکند که توانست طی این سه روز صدای حق طلبانه زنان در ایران و جنبش آزادی زن را به گوش هزاران نفر برساند و حمایت و همبستگی فعال آنها را جلب کند۔ فعالیت های سازمان آزادی زن با استقبال گرم شرکت کنندگان روبرو شد۔ ضمنا طی صحبتی که آذر ماجدی و نسرین رمضانعلی با "مونیکا گتنا اینگه" مبتکر این کنفرانس داشتند قرار شد که این دو سازمان همکاری نزدیکی برای سازماندهی یک کنفرانس بین المللی آلترناتیو زنان در سال ۲۰۱۰ در ونزوئلا داشته باشند۔




زنده باد آزادی زن
زنده باد آزادی و برابری
سازمان آزادی زن
۱۶
اکتبر ۲۰۰۶

No comments: