Wednesday, November 29, 2006

انگار جانی ، گرفته اند

انگار جانی ،  گرفته اند
چند سال دارید؟.
- 20 سال.
 در شهرها ی مختلف روند سرکوب جوانان از طریق مأمورین نیروی انتظامی وبه همراهی خواهران بسیجی به منظور ترویج حجاب و امر به معروف و نهی از منکر جوانان صورت گرفته است.شما بعنوان یک زن جوان بگویید در اصفهان چه خبر است؟
- نیروهای گشت پلیس اخیرا" همیشه در سطح شهر و در خیابان های پر رفت و آمد مثل نظر ، چهار باغ ، دروازه شیراز و... حضور دارند و اگر مورد مشکوکی ببینند مثلا" دختر و پسری را در کنار هم ببینند حتما" آنها را مورد بازجویی قرار میدهند و از ارتباطشان با هم سؤال میکنند و در صورت نداشتن مدرکی که نشان از فامیل بودن این دو نفر و یا ازدواج آنها نباشد به پاسگاه منتقل می شوند و بازجویی و... و جدای از این نوع عملیات سؤال پیچ کردن و دخالت در روابط آدمها ، میشه گفت که هر ماه یک بار به محل های خاص و پر رفت و آمدی مثل انقلاب و دروازه دولت و شیخ بهایی و... هجوم می آورند و به زنان و پسرها و دخترها به خاطر نوع لباسشان و کوتاه بودنشان و... تذکر میدهند و اگر کمی مقاومت کنی، یا تعهد باید بدهید و یا اینکه سوار ماشینهای مخصوص مبارزه با فساد شده و مورد بازجویی قرار میگیرید و این طور نیست که یک نفر پلیس زن بیاید تذکر بدهد و ... بلکه چند زن پلیس ظاهر میشوند و تذکر میدهند و پشت سرشان چند مرد بسیجی هم می آیند که مراقب اوضاع باشند مثل اینکه یک جانی را گیر انداخته اند و باید تمام راه های فرار را ببندند.- نظر شما در مورد این گونه برخوردها چیست و مردم چه عکس العملی نشان میدهند ؟
این نوع برخورد و تصمیم گرفتن برای لباس پوشیدن آدمها واقعا" تحقیرآمیز است و مردم چندین بار با فحش دادن و محافظت از جوانها اجازه ندادند که مأمورین آنها را با خود ببرند.ولی این حرکت ها به صورت پراکنده است و معمولا"اعتراض به این وحشیگری ها در جمع های دوستانه در تاکسی و اتوبوس ها است و اتفاقا" همین عکس العمل باعث میشود که نیروهای سرکوب هر روز فشار بیشتری را تحمیل کنند


No comments: